Najczęściej zadawane pytania

WYSYŁANIE PRZESYŁKI

Zamawianie

Przesyłkę możesz nadać w punktach naszych Partnerów, tj. w kioskach RUCHU, w placówkach Poczty Polskiej, punktach EPAKA. Możesz również zamówić kuriera, który odbierze Twoją przesyłkę z dowolnego miejsca w Polsce.

Cena paczki zależy od wagi przesyłki  i wybranego sposobu nadania. Dokładną cenę usługi możesz sprawdzić korzystając z kalkulatora dostępnego na naszej stronie.

Przewidywany czas dostawy wynosi 5-10 dni roboczych i jest uzależniony m.in. od sposobu nadania,  adresu odbiorcy i procedur celnych. Jeśli chcesz, aby Twoja paczka dotarła najszybciej - wybierz nadanie przez firmę kurierską.

Dostępne są różne metody płatności. W zależności od wybranego sposobu nadania paczkę możesz opłacić gotówką lub kartą płatniczą w punkcie albo kartą kredytową lub przelewem on-line w systemie PayU.

Paczki doręczamy do wszystkich miejscowości w Ukrainie, również tych najmniejszych, z wyłączeniem terytoriów okupowanych.

Wysyłając paczkę do Ukrainy należy pamiętać, że przesyłki o wadze do 50 kg i o deklarowanej wartości do 150 EUR są zwolnione z opłat celno-podatkowych. Limity te dotyczą łącznej wagi i wartości paczek, które wysyłane są do odbiorcy w jednym transporcie (jednego dnia). Jeżeli te warunki zostaną spełnione odbiorca nie będzie musiał zapłacić cła i podatku VAT.

Kurier odbierze przesyłkę następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu płatności. Odbiory kurierskie odbywają się od poniedziałku do piątku, od 9.00 do ok. 17.00. Kurierzy mogą kontaktować się telefonicznie bądź sms-owo, aby potwierdzić godzinę odbioru. Możesz również zwrócić się do lokalnego oddziału firmy GLS, aby uzyskać numer telefonu do kuriera, obsługującego Twoją okolicę. 

Aby wysłać przesyłkę nie trzeba posiadać konta w serwisie. Wystarczy złożyć zamówienie on-line bez rejestracji.

Meest Paczka do Ukrainy to serwis, który umożliwia wysyłanie paczek do Ukrainy w dogodny dla Ciebie sposób. Za pośrednictwem serwisu możesz nadać przesyłkę oraz dokonać opłaty za usługę.

Z oferty mogą korzystać zarówno osoby prywatne jak i klienci biznesowi.

Kod nadania paczki w RUCHU ważny jest 30 dni od dnia jego wygenerowania.

Wysłanie paczki na Ukrainę dzięki serwisowi Meest Paczka do Ukrainy jest prostsze niż kiedykolwiek przedtem. Wystarczy wejść na stronę www.PaczkaDoUkrainy.pl, sprawdzić cenę podając wagę paczki i wybrać najdogodniejszy sposób nadania paczki. Wszelkie dokumenty dotyczące przesyłki wypełnia się online. Również online można zapłacić za wysyłkę. Pozostaje już tylko samo nadanie. Można zamówić kuriera, ale można też zanieść przesyłkę do kiosku RUCHU lub do placówki Poczty Polskiej.

OGRANICZENIA

Maksymalna waga przesyłki wynosi 30 kg (w przypadku nadaniu w kiosku RUCHU - 20 kg). Jeżeli waga paczki przekroczy 30 kg Meest Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo naliczenia dodatkowej opłaty w wysokości 123 zł brutto.

W zależności od wybranego punktu nadania wymiary paczki mogą się różnić:

Kiosk RUCHU

Maksymalna waga paczki 20 kg

Wymiary przesyłki: 20x30x50 cm

Kurier

Maksymalna waga paczki 30 kg

Wymiary przesyłki: długość + obwód (mierzony w innym kierunku niż długość) = 300 cm, przy czym maksymalna długość = 200 cm

Poczta Polska

Maksymalna waga paczki 30 kg

Wymiary:
Minimalne: 16 cm x 21 cm (strona adresowa)
Minimalne wymiary dla przesyłki w formie rulonu: 30 cm dla sumy długości i podwójnej średnicy; największy wymiar (długość) nie może być mniejszy niż 15 cm
Maksymalne: długość + obwód (mierzony w innym kierunku niż długość) = 300 cm, przy czym maksymalna długość = 150 cm

EPAKA

Maksymalna waga paczki 30 kg

Jeśli chcesz wysłać przesyłkę o wadze przekraczającej 30 kg albo o niestandardowym gabarycie skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta telefonicznie lub pocztą elektroniczną. Potrzebna będzie indywidualna wycena.

Przejdź do sekcji towary zabronione i sprawdź listę towarów, których transport do Ukrainy jest zabroniony.

ZANIM WYŚLESZ

Pakowanie przesyłki

Zapakuj paczkę tak, aby była bezpieczna podczas transportu. Opakowanie powinno zapewnić zabezpieczenie przesyłki przed czynnikami zewnętrznymi oraz wykluczyć przesuwanie się zawartości wewnątrz opakowania. Możesz wykorzystać opakowanie własne lub dostępne  w sprzedaży u naszych Partnerów, np. placówkach pocztowych, kioskach RUCHU lub punktach EPAKA.

DOKUMENTACJA

Dzięki elektronicznemu formularzowi dane adresowe i deklaracja celna są generowane on-line i dołączanego do przesysłki w Centrum Ekspedycji Meest Polska. Każdej przesyłce nadany jest unikalny numer, który pozwala ją śledzić. Numer ten zostanie wysłany na Twój adres e-mail po złożeniu zamówienia. Staraliśmy się ograniczyć drukowanie do minimum i dlatego zamawiając kuriera lub wysyłając przesyłkę przez kiosk RUCHU nie musisz niczego drukować. Kurier przywiezie ze sobą wydrukowane potwierdzenie, a w kiosku RUCHU można nadać paczkę za pomocą kodu nadania.

PO WYSYŁCE

Śledzenie przesyłki

Status przesyłki możesz sprawdzić wpisującjej numer w okienku na górze strony lub w zakładce śledzenia.

Jeżeli odbiorca odmówi przyjęcia przesyłki lub odmówi zapłaty cła i VATu, to przesyłka zostanie zwrócona nadawcy na jego koszt, który wynosi dokładnie tyle, ile zapłacił za próbę doręczenia przesyłki.

REKLAMACJE

Staramy się wykonywać naszą pracę najlepiej jak potrafimy i przesyłki, które trafiają w nasze ręce nie giną. Jeśli jednak zdarzy się taka sytuacja, to możesz złożyć reklamację. Do rozpatrzenia reklamacji konieczne będzie też sporządzenie protokołu szkody u kuriera Meest Express, który doręczał przesyłkę.

Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: MEEST POLSKA Sp. z o.o., ul. Transportowców 5, 39-200 Dębica, poprzez wysłanie wiadomości na adres poczty elektronicznej: info@paczkadoukrainy.pl lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie.

Zgłoszenie reklamacji powinno zawierać oznaczenie osoby zgłaszającej reklamację (imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail) oraz opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji oraz oczekiwania zgłaszającego.

Reklamacje zostaną rozpatrzone w terminie 30 dni od daty ich otrzymania przez Usługodawcę.