Najczęściej zadawane pytania

WYSYŁANIE PRZESYŁKI

1. Kliknij w zakładkę NADAJ PRZESYŁKĘ, wybierz dogodny dla siebie sposób nadania, wypełnij formularz rejestracji przesyłki i opłać usługę.
2.Zapakuj wysyłane towary w kartonowe pudełko i zapisz na nim numer przesyłki, najlepiej w dwóch różnych miejscach.
3. W zależności od wybranego przez siebie sposobu nadania – oczekuj kuriera, zanieś paczkę do dowolnego paczkomatu InPost, sklepu Żabka lub punktu nadania sieci DHL.

Cena dostawy zależy od wagi paczki i wybranego sposobu nadania. Dokładną cenę usługi możesz sprawdzić, korzystając z kalkulatora dostępnego na naszej stronie paczkadoukrainy.pl/pl/calculator.html
Po wpisaniu wagi przesyłki otrzymasz ofertę cenową na wszystkie dostępne sposoby nadania.

Przewidywany czas dostawy wynosi 4-10 dni roboczych i jest uzależniony m.in. od sposobu nadania, adresu odbiorcy i procedur celnych. Jeśli chcesz, aby Twoja przesyłka dotarła jak najszybciej, wybierz nadanie przez paczkomat InPost oraz dostawę do punktu odbioru albo paczkomatu (a nie dostawę na adres odbiorcy).
Pamiętaj, aby zapisać na paczce numer przesyłki, najlepiej w dwóch różnych miejscach - ułatwi to jej identyfikację i usprawni dostawę.

Wszystkie punkty, w których możesz nadać przesyłkę do Ukrainy są dostępne na mapie na naszej stronie: paczkadoukrainy.pl/pl/calculator.html?step=map. Masz duży wybór, ponieważ jest ich już ponad 30 tysięcy! Dzięki wygodnej wyszukiwarce znajdziesz punkt zlokalizowany najbliższej Twojego miejsca zamieszkania. Jeśli chcesz skorzystać z konkretnego sposobu nadania, na przykład wysłać paczkę przez paczkomat InPost albo nadać ją w sklepie Żabka, odfiltruj punkty na mapie.
Pamiętaj, że zawsze możesz też nadać paczkę z odbiorem kurierskim. Zapłacisz za nią online, a kurier przyjedzie do Ciebie nazajutrz po zaksięgowaniu płatności.

Za wszystkie usługi oferowane przez serwis Meest Post – w tym także usługę dostawy przesyłek do Ukrainy – możesz zapłacić online (BLIKIEM, kartą lub szybkim przelewem).

Nie. Kurier nie przyjmuje opłat za przesyłkę. Dostawę należy opłacić online, nadając przesyłkę w serwisie. Jeśli chcesz zapłacić za przesyłkę gotówką lub kartą płatniczą bez podawania danych karty, możesz ją nadać w jednym z punktów agencyjnych prowadzonych przez partnerów Meest – np. EPAKA lub skorzystać z usługi Poczty Polskiej Ukraina Plus dostępnej we wszystkich placówkach na terenie Polski.

Nie. Nie można tego zrobić ani płacąc gotówką, ani kartą na miejscu. Żeby móc skorzystać z nadania przesyłki w Żabce, należy wcześniej opłacić dostawę online.

Kurier odbierze przesyłkę następnego dnia roboczego po zaksięgowaniu płatności, czyli nie zawsze będzie to dzień po nadaniu przesyłki. Odbiory kurierskie odbywają się od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00 do ok. 17:00. Kurierzy mogą kontaktować się z nadawcą telefonicznie bądź SMS-em, aby potwierdzić godzinę odbioru przesyłki. Możesz również samodzielnie zwrócić się do lokalnego oddziału firmy GLS, aby uzyskać numer telefonu do kuriera obsługującego Twoją okolicę. Po dodzwonieniu się do oddziału GLS, wybierz cyfrę „1” i podaj operatorowi numer zlecenia GLS.

Żeby wysłać paczkę, nie trzeba posiadać konta w naszym serwisie. Wystarczy złożyć zamówienie online bez rejestracji. Warto jednak posiadać konto, ponieważ dzięki niemu zyskasz dostęp do historii wszystkich Twoich zamówień. Konto pozwala także jeszcze łatwiej i szybciej nadawać przesyłki do tych samych adresatów, dzięki wykorzystaniu danych zapisanych w książce adresowej lub szablonach przesyłek. Ponadto wiele promocji jest dostępnych wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników.

Przesyłki o łącznej wadze do 50 kg i łącznej deklarowanej wartości do 100 EUR, dostarczane w jednym dniu na adres jednego odbiorcy w Ukrainie są zwolnione z opłat celno-podatkowych. Zatem jeśli waga i wartość Twojej przesyłki nie przekraczają tych wielkości, nie powstanie obowiązek opłacenia cła i podatku. Jeśli jednak przesyłka będzie zawierać towary o wyższej wartości, odbiorca zostanie wezwany do opłacenia stosownych podatków w Ukrainie.

Deklaracja celna, która jest elementem formularza nadania, stanowi wykaz towarów znajdujących się w paczce, wraz z ich wartością i wagą. W deklaracji wpisz kategorię towaru, która właściwie określi zawartość Twojej przesyłki (np. słodycze, odzież, kosmetyki). Jeśli chcesz dodać kolejną kategorię, kliknij symbol „+” znajdujący się pod deklaracją.

Nie. Każdą przesyłkę należy zadeklarować i opłacić osobno. Natomiast jeśli posiadasz konto użytkownika, możesz nadawać przesyłki szybciej, korzystając z książki adresowej lub szablonów przesyłek bez konieczności wpisywania danych od początku przy każdym kolejnym nadaniu.
Jeśli wysyłasz co najmniej 20 paczek miesięcznie i prowadzisz działalność gospodarczą, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Meest Post: info.poland@meest.com lub tel. +48 22 113 40 54. Przedstawimy Ci indywidualną ofertę i dodatkowe możliwości rozliczeń.

Przesyłki doręczamy do wszystkich miejscowości w Ukrainie, również tych najmniejszych, z wyłączeniem terytoriów okupowanych oraz obszaru Operacji Sił Połączonych (wcześniej ATO) . Listę miejscowości, do których dostarczamy przesyłki możesz znaleźć tu: ua.meest.com/offices-ua

Zapakuj zawartość przesyłki w kartonowe pudełko i zabezpiecz je szeroką taśmą klejącą. Opakowanie powinno chronić przesyłkę przed wpływem czynników zewnętrznych. Dodatkowo wypełnij wszystkie puste przestrzenie w pudełku, np. papierem lub folią bąbelkową, żeby uniemożliwić przesuwanie się zawartości wewnątrz opakowania. Pamiętaj, aby zapisać na paczce numer swojej przesyłki, najlepiej w dwóch różnych miejscach – ułatwi to jej identyfikację i usprawni proces dostawy.

Proponujemy udać się do lokalnego sklepu, ponieważ często można w nim uzyskać kartony bezpłatnie. Kartonowe opakowanie można też kupić w placówkach Poczty Polskiej, punktach naszego partnera EPAKA oraz za pomocą serwisu eSklep Poczta Polska.

Dzięki elektronicznemu formularzowi nadania etykieta z danymi adresowymi odbiorcy i deklaracja celna są generowane online i dołączane do przesyłki w Centrum Ekspedycji Meest Polska. Nie potrzebujesz umieszczać w przesyłce żadnych dokumentów. Jeśli wymaga tego wybrany przez Ciebie sposób wysyłki paczki, naklej na opakowanie etykietę otrzymaną od Meest Post. Wysyłając paczkę kurierem lub przez paczkomat InPost nie musisz niczego drukować: kurier przywiezie ze sobą wydrukowaną etykietę, a w paczkomacie InPost nadasz przesyłkę za pomocą specjalnego kodu.

Naklej na paczkę jedynie etykietę znajdującą się po lewej stronie wydruku. Etykieta znajdująca się po prawej stronie jest dokumentem przewidzianym dla nadawcy.

W takim przypadku skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Meest Post: info.poland@meest.com lub tel. +48 22 113 40 54.

Jeśli po otwarciu skrytki nie udało Ci się umieścić paczki w środku, wyślij wypełniony dokument odstąpienia od umowy na adres e-mail: info.poland@meest.com, a my zwrócimy Ci pieniądze.
Pamiętaj natomiast, że dopóki nie otworzysz skrytki, możesz wybrać większy rozmiar na ekranie paczkomatu.

Jeśli w skrytce paczkomatu InPost znajduje się już inna paczka, nie umieszczaj w niej swojej przesyłki. Zamknij skrytkę i skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Meest Post: info.poland@meest.com lub tel. +48 22 113 40 54.

Przedmioty wykonane z tworzyw kruchych i łamliwych znajdują się na liście towarów zabronionych. Jeśli wysyłasz takie towary, robisz to na własną odpowiedzialność. Starannie zapakuj towar w mocne, kartonowe pudełko oraz zabezpiecz zawartość przesyłki, gdyż w przypadku jej uszkodzenia reklamacje nie będą uznawane. Pamiętaj także, że jeśli urząd celny oceni wartość przedmiotów w przesyłce na więcej niż 100 euro, zostaną one opodatkowane i odbiorca w Ukrainie będzie musiał pokryć ten koszt.

Przedmioty wykonane z tworzyw kruchych i łamliwych znajdują się na liście towarów zabronionych. Jeśli wysyłasz takie towary, robisz to na własną odpowiedzialność. Starannie zapakuj towar w mocne, kartonowe pudełko oraz zabezpiecz zawartość przesyłki, gdyż w przypadku jej uszkodzenia reklamacje nie będą uznawane. Pamiętaj także, że jeśli urząd celny oceni wartość przedmiotów w przesyłce na więcej niż 100 euro, zostaną one opodatkowane i odbiorca w Ukrainie będzie musiał pokryć ten koszt.

Faktura wysyłana jest automatycznie wraz z potwierdzeniem nadania przesyłki na adres e-mail podany przy składaniu zamówienia.

Bezpośrednio w serwisie Meest Post nie jest to możliwe. Polecamy jednak korzystanie z platformy ecashback.eu, która umożliwia robienie zakupów w sklepach w UE z dostawą do Ukrainy i otrzymywanie atrakcyjnych bonusów.

Za każdym razem, kiedy wysyłasz paczkę, wpisz w deklaracji rzeczywistą (rynkową) wartość wysyłanych towarów.

Nie. Każda paczka musi posiadać kartonowe opakowanie, które zabezpieczy ją przed uszkodzeniem w trakcie transportu. Jeśli nie wiesz, skąd wziąć karton, proponujemy udać się do lokalnego sklepu, ponieważ często można w nim uzyskać kartony bezpłatnie. Kartonowe opakowanie można też kupić w placówkach Poczty Polskiej, punktach naszego partnera EPAKA oraz za pomocą serwisu eSklep Poczta Polska

Nadawcy przesyłek, wysyłający paczki przez serwis Meest Post nie otrzymują takiego dokumentu. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz uzyskiwać komunikaty IE-599, potwierdzające wywóz towaru poza terytorium UE, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Meest Post pod adresem e-mail: info.poland@meest.com. Skierujemy Twoje zgłoszenie do działu współpracy z biznesem.

Tak, przy czym powinna to być specjalna koperta tekturowa, która dobrze zabezpieczy zawartość przesyłki. Możesz też skorzystać z płaskiego pudełka. Koperty i pudełka w różnych rozmiarach znajdziesz na przykład w placówkach Poczty Polskiej.

Niestety nie oferujemy ekspresowej dostawy lotniczej. Wszystkie przesyłki nadawane przez serwis Meest Post są przewożone transportem kołowym. Najszybciej są dostarczane przesyłki nadane przez paczkomat InPost z dostawą do punktu odbioru lub paczkomatu.

Niestety nie ma takiej możliwości. Jeśli jednak zależy Ci na jak najszybszej dostawie, wybierz nadanie przez paczkomat InPost oraz dostawę do punktu odbioru albo paczkomatu (a nie dostawę na adres odbiorcy).

Jeśli wyślesz w paczce towar zabroniony, przesyłka zostanie do Ciebie zwrócona na Twój koszt. Dodatkowo poniesiesz koszt opłaty manipulacyjnej za przeprowadzenie procedur związanych z importem przesyłki w wysokości 99 zł.
Przed wysyłką paczki zapoznaj się z wykazem towarów zabronionych, dostępnym na naszej stronie: paczkadoukrainy.pl/pl/prohibited-goods.html

Opłata za połączenie jest zgodna z taryfą Twojego operatora.

OGRANICZENIA

Maksymalna waga i wymiary przesyłki różnią się w zależności od sposobu nadania.

Paczkomat InPost
Maksymalna waga: 20 kg
Maksymalne wymiary: 41x38x64 cm

Punkt DHL, sklep Żabka
Maksymalna waga: 30 kg
Maksymalne wymiary: 70x60x60 cm

Kurier
Maksymalna waga: 30 kg
Maksymalne wymiary: długość + 2x szerokość + 2x wysokość ≤ 300 cm, przy czym maksymalna długość to 200 cm.

Poczta Polska
Maksymalna waga: 20 kg
Maksymalne wymiary: długość + 2x szerokość + 2x wysokość ≤ 300 cm, przy czym maksymalna długość to 150 cm.

EPAKA
Maksymalna waga: 30 kg 
Maksymalne wymiary: długość + 2x szerokość + 2x wysokość ≤ 300 cm, przy czym maksymalna długość to 200 cm.

Jeżeli waga paczki przekroczy 30 kg, Meest Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do naliczenia dodatkowej opłaty w wysokości 123 zł brutto.
Jeśli paczka, którą chcesz wysłać ma niestandardowe wymiary lub waży ponad 30 kg i nie można jej podzielić na mniejsze przesyłki, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta Meest Post za pośrednictwem poczty elektronicznej info.poland@meest.com w celu ustalenia optymalnego sposobu nadania i oszacowania kosztu dostawy.

Jeśli chcesz wysłać paczkę o wadze przekraczającej 30 kg lub o niestandardowym gabarycie, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta Meest Post za pośrednictwem poczty elektronicznej info.poland@meest.com. Niezbędna będzie indywidualna wycena.

Przejdź do sekcji Towary zabronione i sprawdź listę towarów, których transport do Ukrainy jest zabroniony.

Nie, leków nie można wysyłać w przesyłkach pocztowych. Można natomiast przesyłać suplementy diety, witaminy, odżywki itp.

Nie, karma znajduje się w wykazie towarów, których transport do Ukrainy jest zabroniony. Jeśli Twoja paczka będzie zawierać towar zabroniony, przesyłka zostanie do Ciebie zwrócona na Twój koszt. Dodatkowo poniesiesz koszt opłaty manipulacyjnej za przeprowadzenie procedur związanych z importem przesyłki w wysokości 99 zł.

Nie. Zabroniona jest wysyłka zarówno mocnych alkoholi (nawet małych ilości), jak i napojów alkoholowych (nawet piwa). W paczce można jedynie wysyłać czekoladki zawierające alkoholowe nadzienie lub produkty o smaku alkoholu (np. kawę o aromacie brandy).

PO WYSYŁCE

Status przesyłki możesz sprawdzić, wpisując jej numer w polu wyszukiwania na naszej stronie śledzenia przesyłek: paczkadoukrainy.pl/tracking.html

Jeżeli odbiorca odmówi przyjęcia przesyłki lub zapłaty cła i VAT-u (o ile zostały naliczone), przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy na jego koszt, który wynosi dokładnie tyle, ile zapłacił za próbę doręczenia przesyłki. Dodatkowo nadawca będzie musiał pokryć koszt opłaty manipulacyjnej związanej z importem przesyłki. Cennik wszystkich usług jest dostępny pod adresem: paczkadoukrainy.pl/pl/price_list.html

Jeśli paczka zostanie zatrzymana przez służbę celną, jej odbiorca otrzyma stosowne powiadomienie wraz z instrukcją postępowania.

Żeby uzyskać więcej informacji, odbiorca przesyłki może skontaktować się bezpośrednio z brokerami celnymi telefonicznie: +38 050 433 50 70, +38 067 433 50 70 lub drogą mailową: customs@rosan.com.ua

Nie. Będzie to możliwe dopiero po zakończeniu procedury celnej.

Można to zrobić jedynie w wyjątkowych przypadkach, o ile przesyłka nie została dostarczona do odbiorcy. Jeśli korekta danych miałaby dotyczyć adresu odbiorcy, należy liczyć się z wydłużeniem czasu dostawy przesyłki. Uwaga! Jeżeli Twoja opłacona przesyłka nie wyruszyła jeszcze w drogę (tzn. nie została odebrana przez kuriera albo nadana w paczkomacie InPost czy punkcie DHL/Żabka), najprościej będzie, jeśli odstąpisz od umowy sprzedaży, kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta Meest Post (otrzymasz wtedy zwrot pieniędzy) i nadasz paczkę ponownie.

W szczególnych przypadkach istnieje taka ewentualność. Zgłoszenia należy jednak dokonać zanim przesyłka dotrze do magazynu operacyjnego Meest we Lwowie. Należy się też liczyć z wydłużeniem czasu dostawy przesyłki.

Może to być wynikiem błędnie podanych danych odbiorcy. Prosimy o przekazanie poprawnych danych mailowo za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta Meest Post: info.poland@meest.com w celu ich zweryfikowania w oddziale Meest w Ukrainie.

REKLAMACJE

W takim przypadku złóż reklamację, wypełniając formularz reklamacyjny dostępny w serwisie. W razie uszkodzenia paczki konieczne będzie również sporządzenie protokołu szkody u kuriera Meest Express, który doręczał przesyłkę lub w punkcie odbioru.
Więcej informacji, jak również sam formularz reklamacyjny, znajdziesz tutaj: https://paczkadoukrainy.pl/pl/complaint.html.

Najszybciej złożysz reklamację za pośrednictwem formularza reklamacyjnego dostępnego pod adresem https://paczkadoukrainy.pl/pl/complaint.html
Jeśli nie masz takiej możliwości, możesz zgłosić reklamację mailowo na adres info.poland@meest.com.
Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko osoby zgłaszającej, jej adres zamieszkania, adres e-mail, numer paczki, a także opis zdarzenia będącego przyczyną reklamacji i oczekiwania zgłaszającego.

Według obowiązującego Prawa pocztowego operator pocztowy świadczący usługi w obrocie zagranicznym ma 3 miesiące na wypłatę odszkodowania lub poinformowanie o nieuznaniu reklamacji. Niemniej jednak przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 30 dni.

W celu prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, dodatkowo wyślij na adres mailowy: info.poland@meest.com – wpisując w temacie wiadomości „Reklamacja dot. przesyłki nr …” – następujące dokumenty:

  • w przypadku utraty przesyłki pocztowej:

 - potwierdzenie nadania przesyłki (np. wiadomość SMS od operatora InPost, potwierdzająca umieszczenie przesyłki w paczkomacie, potwierdzenie przyjęcia przesyłki w punkcie nadania lub potwierdzenie przyjęcia przesyłki przez kuriera),
 - dokumenty potwierdzające wartość przesyłki;

  • w przypadku stwierdzenia ubytku zawartości lub uszkodzenia zawartości przesyłki pocztowej:

 - zdjęcia opakowania oraz zawartości przesyłki,
 - dokumenty potwierdzające wartość przesyłki,
 - skan protokołu szkody, zgłoszonego operatorowi dostawy;

  • w przypadku otrzymania nie swojej przesyłki:

 - potwierdzenie nadania przesyłki (np. wiadomość SMS od operatora InPost, potwierdzająca nadanie przesyłki w paczkomacie, potwierdzenie przyjęcia przesyłki w punkcie nadania lub potwierdzenie przyjęcia przesyłki przez kuriera),
 - zdjęcia opakowania przesyłki, przedstawiające wszystkie etykiety i oznaczenia widoczne na paczce,
 - zdjęcia zawartości przesyłki,
 - zdjęcia dokumentów i etykiet znajdujących się w przesyłce,
 - dokumenty potwierdzające wartość przesyłki.

W razie otrzymania zgłoszenia o zaginięciu paczki uruchamiana jest procedura reklamacyjna. W przypadku uznania reklamacji otrzymasz rekompensatę w kwocie nie wyższej niż suma zadeklarowanej wartości przesyłki i kosztu jej dostawy.